Wednesday, December 10, 2008

Perjalanan yang panjang...

Memang perjalanan balik aku ke kampung untuk beraya haji n korban agak panjang, disebabkan kereta breakdown di pertengahan jalan.. perjalanan aku stuck di parit buntar (umah parent in law aku) coz water pump ngan koil aircond rosak, rabak gak duit aku hampir 1k... aku bertolak dari KL kira2 pukul 9.30 malam, kete start buat hal masa sampai di kawasan slim river, suhu enjin naik hampir2 H, dahler highway jam... so benti kat perhentian n top-up air, tgk kat bawah enjin dah jadi macam hujan, air keluar jerk... so aku sambung perjalanan dengan slow2 sambil benti top-up air... pkul 2 lebih baru sampai umah bapak mertua aku di parit buntar, lama sey drive... keesokan harinya (sabtu) aku bertapa di bengkel selama 1 hari, menunggu kete siap... pkul 6 ptg baru bertolak dari parit buntar ke kedah untuk raya haji n korban...

kete wa sedang di operate oleh mekanik...

koil aircond yang bocor...
waterpump + upah n belting = rm367
koil + tabung + gas + upah + rm550

Fitik di hari ahad... kemas kawasan rumah ayah aku untuk kenduri dan acara sembelihan lembu korban... kami sekeluarga kongsi beli seekor lembu untuk korban.


acara membakar sampah... he3

4 comments:

mumuchi said...

aku pun pernah kena..time bini mengandung lagi..memang tersadai la kereta kat rumah mertua dan kansel balik kampung aku fasal kena tunggu pomen bukak kedai balik masa cuti..ko nasib baik jugaklah ada pomen kerja weh

venez said...

he3, nasib menyebelahi wa... nak buat camner bro, benda nak jadi...

Anonymous said...

sian jugak kat i... huhuhu

venez said...

errrr... kesian2... :D