Monday, December 01, 2008

Kuantan, Bandar APOLLO


Selesai sudah kursus aku selama sebulan di Ktn, dah masuk keje semula tapi nak cari mood keje susah gak, maklumler dah sebulan x keje, asyik belajar jerk... sini aku nak kongsi pengalaman n pengamatan aku selama sebulan di ktn, sebelum nih aku duduk gak kat ktn tapi x pernah share pengalaman n cerita kt sini, he3... ok, bandar kuantan xler besar mana namun susunan bangunan dan pasaraya agak tersusun n senang dicari, kalau nak bandingkan dengan jalan2 utama masa dulu yang telah ditukarkan kepada sehala.. night life? agak happening gak, banyak tempat2 karaoke n pub yang halal n haram but aku jenis layan live band jerk kat SWING coz member aku perform kat sana.. apa yang menarik aku nak share ngan korang adalah berkenaan helmet APOLLO... memang hampir 100% geng2 rempit kat sini pakai helmet APOLLO. apa kelebihannya? mungkin salah satu adalah trademark dorang sebagai Mat Rempit n kelebihan yang paling ketara is dorang memang senang dapat awek2 kat ktn... korang pakailer kete apapun, motor besar mana pun tapi kalau xder helmet APOLLO, memang confirm korang xkan senang2 dapat awek... rata2 awek ktn memang akan ikut geng APOLLO, kalau lepak kat benteng tuh nampak sangat geng2 kete solo jerk tapi geng2 Mat Rempit dengan helmet APOLLO selalu dengan awek2 yang daring2... hu3... kalau bab lepak2 malam best pegi kat Teluk Cempedak, leh jalan2 di gerai2 kecik sepanjang laluan pantai, aku pun buat lukisan karikator kat situ, hu3... bab makan elok pegi Tg Lumpur... Kuantan, APOLLO RULEZZZZ... he3

6 comments:

Anonymous said...

mat rempit kat sini x makan saman punya org...hehhe...

tp tempat makan yg best mmg betul..kat tg lumpur nun.. malam2 penuh kedai makan kat sana...

venez said...

hu3, memang tiap2 kali kalau turun ktn x miss pegi makan kat tg lumpur... mat rempit ktn rasanya lagi ganas kot dri kl nyer

Anonymous said...

mmg ganas pun...dekat balai depa merempit...

venez said...

arituh polis block kat benteng ktn, jalan masuk n keluar... habis mat2 rempit kena tahan... he3

Anonymous said...

itu dah jadi perkara biasa...dia org x takut polis..selamba dek je..jalan ak gi TC pun sama..tp tu x pa la sebab jauh dr balai..nie, mmg dekat sgt ngan trafic n ipd...klau jadi pesakit dok spital tu mmg tesen la malam mgg...hehehe

venez said...

ha3... memangpun... ganas mat2 rempit ktn ni... xtauler camner nak resolve benda nih...