Monday, January 18, 2010

Siapa “Witheld”?

Fuh. Nasib baik aku tak angkat telefon tadi. Tetiba je orang yang bernama “Witheld” call aku tadi. Aku pelik sebab dalam list phonebook aku, tiada nama “Witheld”.

Baru sekejap tadi ni aku search kat google, sebab nak tahu, siapakah gerangan “Witheld” yang call nombor celcom aku. Rupanya “Witheld” ni adalah pihak yang bakal menipu orang yang mengangkat panggilannya. Aku dapat tahu ni daripada “Jangan Tertipu Ganjaran Celcom RM10k“. Alhamdulillah.

So, sesiapa di luar sana yang ada terima panggilan dari “Witheld”, janganlah angkat. Sebab anda akan ditipu oleh “Witheld” tersebut dengan mengatakan yang Celcom ada memberi ganjaran kepada anda RM10k dan dia akan meminta user id serta password. Lol! Kalau menang, dan dia nak transfer duit, minta je lah nombor account. Tak ke tak logic sampai nak mintak user id dan password???!!! So jangan cepat tertipu ok.

p/s : aku dapat nih pun masa search cari apa maksud witheld coz aku dpt call dari dorang, skrg baru aku tau apa dorang nih, so guys jgn tertipu key... :)

No comments: