Thursday, October 04, 2007

MalaysiaKU harmoni...

Ok, citernyer start camnih... masa aku on the way dari rumah ke tempat keje (melalui highway PLUS dari rawang ke KL) motor aku breakdown betul2 selepas exit Sg Buloh, terus total, xleh nak start langsung... aku pun pelan2 tolak ke tepi jalan... lama gak aku contact sana sini untuk dapatkan pertolongan towing then aku pun slow2 tolak untuk park di hentian jejantas Sg Buloh (dalam 800 meter lagi), suddenly seorang mamat INDIA (motor EX5) berenti n offer aku pertolongan... terus dia slow di belakang aku n push bike aku guna kaki dia (bayangkan motor EX5 menolak motor yang seberat hampir 200kg + berat aku 80kg) mengaum enjin EX5 tuh, dia pun drop gear n terus push aku hingga dapat manage sampai ke petrol pump esso (walaupun sekali 2 mengaum enjin motor dia nak push aku)... aku respect betul dia, sesampai aku di esso dia terus meneruskan perjalanan dia tanpa sempat aku mengenali lebih rapat nama dia cuma aku sempat angkat tangan n mengucapkan terima kasih kepada dia (walaupun aku xtau dia dengar atau tak ucapan aku tuh)... Harmoni sungguh M'sia... pertolongan dia pagi tadi memang menusuk jiwa aku, banyak motor yang lalu lalang tapi xder yang berenti untuk bertanyakan aku... To this guy, aku memang terhutang budi kepada bro... tengoklah kalau ada rezeki n berjumpa lagi dia, aku akan berterima kasih lagi kepada dia... THANX ALOT BRO...

4 comments:

Anonymous said...

fasal tu negara ni belum jadi negara balkan bro..mintak dijauhkan...

-muchi-[

venez said...

tuhle bro... minta dijauhkanlah benda2 camtuh kt m'sia... jgn ada anasir2 nk kacau bilaukan dahle.....

Anonymous said...

penat ke tolak motor tu? poser dak? :-p

venez said...

penat gak tolak tapi posa tetap posa....... :)