Friday, May 11, 2007

Linkin Park : Minute To Midnight 'review'

Dah 3 hari aku dengar album baru diorang (dapat CD promo dari LPU fans Australia)... aku rasa maybe aku org pertama kat M'sia yang dengar album terbaru diorang nih... tuh yang tak sabar nak dapat full CD/DVD version album diorang yang aku dah pre-book bulan lepas... kat sini aku nak kongsi pendapat aku dengan album terbaru LP dengan peminat2 kat M'sia... Overall memang sedap.. best sangat, buat korang kena dengar betul2 dari mula sampai habis... 1st time aku dengar semua lagu diorang aku jadi 'culture shock' coz pendekatan muzik diorang untuk kali nih memang lain giler... aku dengar 3 kali baru rasa syok (hehehehehe)... SINI AKU SARANKAN KEPADA PEMBELI ALBUM NANTI JANGAN SEKALI DENGAR TERUS TAK MINAT LP, PROJEK DIORANG KALI INI MEMANG BESTTT... nih review aku untuk setiap lagu diorang dalam album nih :

1. "Wake" - 1:40 - instrumental, bunyi macam sound check n pemanas badan..... garapan guitar yang best.......

2. "Given Up" - 3:10 - aku cukup suka suara chester dalam lagu nih... suara Nu Metal dia yang serak2 hardcore... hehehehehe

3. "Leave Out All The Rest" - 3:18 - lagu slow yang best dengan arrangement muzik dan suara chester yang mantap...

4. "Bleed It Out" - 2:54 - aku suka lagu nih, lagu rapping mike n hardcore chester dengan penuh ceria... siap starting ngan gelak2 n tepuk tangan... best2

5. "Shadow of the Day" - 4:50 - Lagu yang mantap dari chester, start slow then naik2 terus dengan gorengan mike n pheonix...

6. "What I've Done" - 3:25 - lagu 1st single diorang dalam TV n radio, korang memang dah tau lagu nih sedapkan.. so xyahler aku komen... :)

7. "Hands Held High" - 3:53 - lagu insaf dari LP.. drum beat rentak marching... rapping oleh mike shinoda... siap ada koir lagik... AMENNNNNNNNN

8. "No More Sorrow" - 3:38 - Lagu nih metal habis... silap dengar macam heavy metal plak... sonok dengar suara chester dalam lagu nih.. joe han pung banyak menaikan lagu nih dengan gesekan piring hitam dia... :)

9. "Valentine's Day" - 3:15 - jangan pandang rendah ngan tajuk lagu nih... lirik dia kalau baca sedih skitler but lagu dia memang best... arrangement muzik n suara yang best, kemuncak dia ada suara Nu Metal chester... hehehehe

10. "In Between" - 3:14 - Lagu slow dari mike shinoda n joe hans... best, rasa melayang japppp

11. "In Pieces" - 3:37 - lagu yang bleh layan masa lepak2... suara chester diiringi oleh mainan piano n gesekan piring hitam joe hans... bila tengah2 baru ada klimak dia sampai akhir... :)

12. "The Little Things Give You Away" - 6:23 - Lagu penutup untuk album nih... penuh dengan gorengan guitar, ketukan drum yang slow, gesekan piring itam joe hans n rapping mike shinoda... best layan...

Bagi aku album LP kali nih memang best layan pada bila2 masa... tak semestinya nak layan masa tension jerk... complete dengan lagu slow n lagu metal... BEST N COMPLETE... so kepada peminat2 LP, bolehler dapatkan album diorang di serata dunia bermula 15/5 nih... TQ

p/s : aku nak layan album LP nih lagi... rasa x jemu dengan kat opis, dalam kete, kat umah... x sabar nak tunggu album dia di pasaran 15/5 nih... pagi2 lagi aku akan beratur n ambik album yang aku dah pre-book... hehehehehe

No comments: