Wednesday, February 07, 2007

Hail To The King – A Tribute To Cromok


Cromok, antara kumpulan dari M’sia yang aku amat sanjungi dan kagumi... semua album diorang dari Image Of Purity hingga Untitled + Raw, semua dalam simpanan koleksi aku... memang aku respect dengan hasil kerja diorang, buat album tak alang2 punya... sedap dengar n sedap layan... Album terakhir bersama gitaris Hillary memang menyengat... maklumler Hillary terkenal dengan bunga bungaan dan seni didalam permainan gitar... pendek kata gabungan mereka memang mantap... Tiga hari lepas aku cuba search kat dalam internet, nak cari berita terbaru mengenai kumpulan favorite aku nih... cari punya cari jumpaler satu album yang baru diedarkan.. HAIL TO THE KING – A TRIBUTE TO CROMOK.. album yang dihasilkan oleh kumpulan2 muzik METAL dari M’sia untuk memperingati zaman kegemilangan CROMOK.. album nih kira hadiah dari diorang kepada OTAI metal diorang ler... Memang best layan album baru nih... arrangement yang dibuat oleh kumpulan2 nih bukan alang2... olahan2 yang diorang buat keatas lagu2 CROMOK terdahulu dicampur dengan elemen2 moden memang mantap... kalau ikut release date memang bulan Jan 2007 tapi tak tahu pulak aku album nih dijual atau tidak di M’sia... sapa2 yang layan metal tuh blehler cari album nih kat kedai2 muzik terdekat... CROMOK, aku salute korang.. Kepada kumpulan2 yang terlibat dalam album nih, aku respect dan hormat hasil kerja korang... kalau korang jenis layan metal n beli album nih, memang tak rugi layan... aku bagi 10/10 bintang untuk album nih...INGAT, BELI YANG ORI JERK... cayalah...

p/s : album baru Linkin Park pun dah nak keluar, antara singlenya : Qwerty / Reading My Eyes / Announcement service public

Antara lagu yang dimuatkan dalam album HAIL TO THE KING - A TRIBUTE TO CROMOK :

  1. Intro (biasaler, ulik mayang nyer lagu)
  2. Seakan Menguji – AMUK (lagu lama rakaman amuk)
  3. Error – Malex (gorengan dan olahan yang mantap)
  4. Farewell – Amethyst (olahan yang best, vokalis perempuan)
  5. Journey – Samurai (ganazzzz)
  6. Metallurgical – Sil Khannaz (diorang nih memang terkenal dengan arrangement muzik yang best.. suara latar pun masyukkkk)
  7. Misery – Langsuyr (intro memang mantap.. muzik lagiler best)
  8. Misty - Vociferation Enternity (garapan yang bagus)
  9. Prophecy – Necrotic Chaos (olahan yang mantap dan ganazzz)
  10. Seedling – Narsanum (gorengan maut... hehehehe)
  11. Shadow Play – Insecure (gabungan 2 vokalis metal... muzik yang sedap)
  12. The Other – Mantak (ganazzz)
  13. Unicorn – Dragon Red (best arrangement diorang nih... gabungan metal ngan industrial rock)

No comments: